Kampus

Pinja Koskelin, sisustusarkkitehtuurin maisteriopiskelija

”Taiteen maisterina voin räätälöidä tulevaisuudesta juuri sellaisen kuin haluan.”
Mun juttu Pinja Koskelin

”Valitsin sisustusarkkitehtuurin opiskelualakseni muotoilun ja arkkitehtuurin mahdollisuuksien vuoksi. Koen ihmisen erilaiset tavat hahmottaa ympäristöään inspiroivina.

Kandidaatin opinnoissa pääaineen kurssit muodostuvat tilasuunnittelusta, kalustesuunnittelusta ja taidekursseista.

Minut on yllättänyt se, että teemme kalusteiden prototyypit oikeankokoisina alusta loppuun, suunnittelusta toteutukseen saakka. Tämä on Aallon erikoisuus, joka kiinnostaa myös kansainvälisesti. Kun tekee kaiken itse, materiaalit ja niiden ominaisuudet tulevat tutuiksi.

Erityisen ylpeä olen yhdestä painopuristemuotista, jossa kupera ja kovera muoto yhdistyvät toisiinsa kaarevan dyynimäisesti. Se leikittelee valolla ja varjolla.

Opintojen aikana vuosikurssini on hioutunut tiiviisti yhteen. Jos joku ei pääse kunnolla vauhtiin, häntä tsempataan eteenpäin. On ollut hienoa huomata, kuinka jo opiskeluaikana oppii työskentelemään toisten ihmisten kanssa ja näkemään toisten vahvuuksia.

Aallon opiskelijana pääsee tekemään mielenkiintoisia projekteja. Olemme ryhmänä osallistuneet Habitare-messuille, Lux Helsinki -valokarnevaaleihin ja suunnitelleet Flow Festivaliin valotaideteoksen. Olen käynyt myös ulkomailla workshopeissa. Aallolla on alan ihmisten mielikuvissa hyvä ja laadukas kaiku.

Kuljen omaa polkuani designin kentällä. Opinnot Aallossa tähtäävät opiskelijoiden potentiaalin valjastamiseen niin, että tuloksena on jokaisen muotoilijan omannäköinen suunnittelijaidentiteetti.

Ideaalein tilanne tulevaisuudessa olisi sellainen, jossa työllistän itse itseni freelancerina. Taiteen maisterina voin räätälöidä tulevaisuudesta juuri sellaisen kuin haluan."

URL kopioitu