Career Design Lab

Kursseja ja työpajoja

Aalto-yliopisto tarjoaa monenlaisia koulutuksia merkityksellisen työuran muotoiluun ja työelämätaitojen kehittämiseen. Voit pohtia urasuuntaasi opintopisteytetyillä kursseilla sekä oppia työn tulevaisuudesta, testata yrittäjyyttä ja kehittää työelämätaitojasi. Uramuotoilun työpajoissa voit kirkastaa suuntaasi sekä ideoida seuraavia askeliasi. Työhaun koulutuksissa taas opit työllistymistaitoja.
Kurssit ja työpajat

Kurssit

Future of Work-kurssialusta tarjoaa kaikille avoimia verkkokursseja työelämätaitojen kartuttamiseen, tulevaisuuden työhön valmistautumiseen ja merkityksellisen uran muotoiluun. Kurssit ovat Aalto-yliopiston tiedekuntien ylläpitämiä, niistä saa halutessaan myös opintopisteitä ja ne voi suorittaa omaan tahtiin.

a laughing woman in an art workshop

Design a Meaningful Career (2 op)

Tällä kurssilla opit, miten voit luovasti muotoilla urapolkuasi askel kerrallaan työelämän jatkuvassa murroksessa. Kurssilla keskitytään työn merkityksellisyyteen, joka on keskeinen elementti kestävää uraa suunniteltaessa ja tarjoaa mahdollisuuden muotoilla arvojesi mukaisen narratiivin ohjaamaan toimintaasi.

Kurssia tarjotaan kahdessa eri formaatissa:

1. Online
    Osallistu kurssille milloin vain akateemisen vuoden aikana ja etene omassa tahdissasi. Ilmoittaudu kurssialustalla ja rekisteröidy kurssille Sisussa saadaksesi siitä opintopisteet.
  2. Hybridi
    Hybridiformaatti on Career Design Labin ja Effective Altruismin yhteistyö. Se koostuu viidestä interaktiivisesta työpajasta, jotka on suunniteltu online-kurssin teemojen ympärille: Ajattele kuin muotoilija, Kirkasta identiteettisi, Löydä supervoimasi, Tee prototyyppi tulevaisuudestasi sekä Kurssin päätös: Luo narratiivisi

Ohjelma on tarjolla maalis-huhtikuussa. Seuraa Career Design Lab News -uutiskirjettä sekä JobTeaseria saadaksesi päivityksiä aiheesta!

Two people looking over a fence

Työn tulevaisuus (2 op)

Elämme keskellä työelämän murrosta, joka on ollut käynnissä jo vuosia. Tämä kurssi tarkastelee sitä, miten yksilön, organisaatioiden ja yhteiskunnan roolit ovat muuttuneet ja miten se vaikuttaa tulevaisuuden työelämään.

Työpajat

Career Design Labin työpajoissa pääset paneutumaan uramuotoiluajatteluun, tunnistamaan vahvuuksiasi, kirkastamaan päämääriäsi ja ideoimaan käytännön kokeiluja yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa. Tarjoamme kursseja ja webinaareja läpi akateemisen vuoden yhteistyökumppaneidemme kanssa erilaisista työelämään liittyvistä aiheista, kuten esimerkiksi:

• Päivitä LinkedIn-profiilisi
  • Menesty työhaastattelussa
  • Parhaat vinkit kesätyönhakuun

Seuraa JobTeaserin tapahtumia ja ilmoittaudu mukaan seuraavaan työpajaan!

abstract illustration

Luennot osana koulutusohjelmia

Career Design Lab tarjoaa esittelyitä uramuotoiluajatteluun monilla eri kursseilla. Esimerkkejä ovat:

• ARTS-A0626 Becoming a Creative Professional
  • MNGT-E1009 - Leading Yourself, Teams and Organizations
  • AXM-E1105 Opettajan portfolio
  • MUO-C3028 Työnäytekansio ja ammattilaisuus
  • Master’s Program in Design, Life After Studies-orientation
  • ARTX-C1007 Design Impact III
Mooc

Personal Impact

Personal Impact  kokoaa yhteen Aallossa jo opetettavia, opintopisteellisiä kursseja esimerkiksi itsensä johtamisesta, arvoista, merkityksellisyydestä ja hyvinvoinnista. Opinnot voi sijoittaa osaksi vapaasti valittavia opintoja.

Lue lisää Personal Impactista täältä

Muita kursseja

Aalto-yliopistosta löydät runsaasti kursseja, jotka auttavat sinua pohtimaan työurasi suuntaa ja hankkimaan työelämässä tarvittavia taitoja. Tutustu tarkemmin muihin kaikille avoimiin verkkokursseihin, yliopiston yhteisiin opintoihin sekä oman korkeakoulusi tarjontaan.

Personal Impact hero page logo

Personal Impact

Personal Impact kokoaa yhteen Aallossa opetettavia, opintopisteellisiä kursseja esimerkiksi itsensä johtamisesta, arvoista, merkityksellisyydestä ja hyvinvoinnista.

Muut opinnot
A smiling Aalto student in a yellow Aalto University t-shirt sitting on the shoulders of another student.

Aalto-yliopiston kesäkoulun kurssit

Tutustu Aalto-yliopiston kesäkoulun kurssivalikoimaan

A group of students working on a presentation at Aalto Ventures Program

Aalto Ventures Program

Tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta sen voi rakentaa haluamanlaisekseen. Me opetamme opiskelijoita rakentamaan kuin yrittäjä.

URL kopioitu