Juhlavuosinäyttely luo katsauksen opiskelijoiden vaikuttaviin tekoihin kautta vuosikymmenten

'Luovuus itse teossa: opiskelijaelämän henki' -näyttely on nähtävissä verkkonäyttelynä.
Creativity in Action exhibition graphics by Emery Norton
Kuvitus: Emery Norton

Osaksi Aalto 10 -juhlavuotta luotu näyttely, 'Luovuus itse teossa: opiskelijaelämän henki', tuo päivänvaloon yhdessä tekemisen ja opiskelijahengen voimin tehtyjä saavutuksia vuosien varrelta.

Näyttely esittelee aikajanan tapahtumista, jolloin opiskelijat ovat saaneet aikaan positiivisia muutoksia yhteiskunnan haasteisiin. Näyttely koostuu Aalto-finnan valokuva-arkiston materiaaleista, jotka ilmentävät opiskelijahengen ja -kulttuurin voiman ja vievät katsojansa menneiden aikojen yliopistoon.

Näyttely yhdistää menneet saavutukset väläyksiin opiskelijayhteisön tunnelmista haastavien aikojen keskellä.

Bilge Hasdemir ja Edel O’Reilly, Aalto-kuraattorit

Valokuvakokoelman lisäksi näyttelyyn kuuluu virtuaalinen kierros Otaniemen kampuksesta Ikiteekkari Krister Ahlströmin opastamana. Hän ollut läheisesti mukana näyttelyn kokoamisessaAhlström nostaa uudella tavalla esille opiskelijoiden vaikutuksen paitsi yliopiston yhteishengen luomisessa myös ympäröivän yhteiskunnan kehityksessä kuluneiden vuosien aikana.

Näyttelyn ovat kuratoineet Bilge Hasdemir ja Edel O’Reilly tiiviissä yhteistyössä Aalto-yliopiston eri korkeakoulujen opiskelijoiden, alumnien, tiimien ja osastojen kanssa.

Näyttely oli esillä 28.8.–15.10. Dipolin galleriassa ja katsottavissa nyt verkossa osoitteessa aalto.fi/actionx.

White A! logo standing on the ground with A-bloc and Väre in the background.
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Luku 21 visualisoituna
Yliopisto Julkaistu:

Aalto hyppäsi sijalle 21 maailmassa nuorten yliopistojen vertailussa

Times Higher Educationin ranking arvioi maailman parhaat alle 50-vuotiaat yliopistot.
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa Alex-oppimisalustan, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.