Euroopan parasta yliopistoviestintää – Entä jos -kampanja voitti pääpalkinnon Sevillassa

06.06.2018

EUPRIO 2018:n tuomaristo kiitteli muun muassa kokonaisuuden visuaalisuutta.

Aalto-yliopiston tutkimuksen ja opetuksen ansioituneita hankkeita juhlistava Entä jos -kampanja sai Sevillassa järjestetyn EUPRIO 2018 -konferenssin ykköspalkinnon. EUPRIO on eurooppalaisten korkeakoulujen ja ylipistojen viestintäammattilaisten järjestö, ja sen vuotuinen konferenssi alan tärkeimpiä tapahtumia. Konferenssin yhteydessä palkitaan myös kolme viestintätekoa tai –kampanjaa, jotka ovat tavalla tai toisella tukeneet yliopiston tavoitteiden toteuttamista.

”Tämä on mielettömän hienoa! Kiitos kuuluu taitavalle viestintätiimillemme ja mahtaville tutkijoillemme, joiden heittäytyminen teki tiedettä rohkeasti popularisoivasta kampanjasta mahdollisen”; sanoo tiedetoimittaja Minna Hölttä.

Palkitut valittiin tuomariston arvioiden ja osallistujien äänten perusteella. Arviointiperusteita olivat muun muassa kiinnostavuus, omaperäisyys ja kustannustehokkuus. Tuomariston mukaan Entä jos -kampanja onnistui kaikilla kriteereillä. Kiitosta sai erityisesti se, että suuri ja visuaalisesti kunnianhimoinen kokonaisuus toteutettiin pääasiassa oman väen voimin.

Kilpailun kakkoseksi nousi University of Grenoble Ranskasta ja kolmanneksi Södertörn University Ruotsista.

Entä jos -sarjan tarinat, kuvat ja videot esittelevät seitsemäntoista kunnianhimoista, vaikuttavaa ja rohkeaa tutkimuksen, taiteen ja opetuksen hanketta eri puolilta Aalto-yliopistoa.

Tutustu projekteihin ja ihmisiin niiden takana osoitteessa whatif.aalto.fi. Julkaisemme myös viikoittain uuden videon Aallon some-kanavissa – seuraa siis meitä Facebookissa, Twitterissä, YouTubessa, Instagramissa ja Linkedinissä sekä hashtagia #whatif.